Nurse Pi Skolah

Dah dekat seminggu tak hapdet blog nih. Tak dak masa sangat. Dengan jadual bengkel dan kursus yang agak padat. Tambahan pula bila Pengarah Pelajaran Negeri nak turun kawasan kinabatangan ni, kalut lah sikit. Minggu depan kot ronbongan Pengarah Pelajaran Sabah sampai kat kawasan saya. katanya nak tinjau skolah di kawasan pendalaman sabah nih.

Blur
cabut

Minggu nih nurse2 datang ke skolah. Nak ‘Update’ gigi budak. Sampai saja nurse kat skolah, budak2 terus takut. Lawak la plak tengok gelagat budak yang dok terbayang nak cabut gigi. Murid darjah 1 & 2 rilek ja. Yang tahun 5-6 saja yang melebih2 takut.Seminggu saja program pergigian tu kat skolah. Hari ni (jumaat) balik lah nurse2 tu.

menangis

La nih musim udang. Udang sungai dan laut. Udang galah tengah mabuk.. kalau rajin, jln2 tepi sungai kinabatangan, mesti ada udang galah menyerah diri… ya lah, banjir baru surut. Mmg udang galah gred A++ pun baru dalam RM10-15 sekilo.
Tempat saya pula, tepi laut. Takdak udang galah. Udang harimau ada lah. Kalau beli dengan murid, dalam RM12-15 sekilo. Tu yang mmg gred A lah.. sekilo dalam 13-15 ekor saja. Patut lah orang sini banyak kena gout. Hehehe… tak ambik pun gambaq udang harimau. Tak dak dalam perancangan nk ambik… mungkin nanti lah.. kali ni letak gambaq nurse2 tu menjalankan tugas mencabut gigi!!!
kerja
tall

1 comment
  1. oney said:

    salam,

    saya ni suka terjun ke blog saudara.
    pic yg cantik.. shoot cantik..softnya pun cantik..
    dan bahasa yg jujur dari hati..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: