2010.. Ya Allah, Kuatkanlah Hambamu…

Untuk entry pertama tahun 2010. Mmg agak sibuk di awal persekolahan… Masih lagi di sekolah lama.. SK KUALA SUAN LAMBA. 4 orang guru masuk. 3 lelaki, 1 pompuan. Cerialah sikit skolah aku yg sblm ni makin suram iklimnya.. hehe.. apapun, tugas seorang guru perlu aku teruskan walaupun berat rasanya untuk berjauhan dengan insan tercinta.. mmg mencabar.
CH
Cuti yg lepas, aku dapat lah sikit2 job wedding. Photographer koman2 macam aku nih, tak banyak sangat dapat job. Huhuhu… apa pun, alhamdulillah, semua sesi yg aku p, dapat aku jalankan dengan jayanya. Tunggu nak siapkan album pulak lepas ni. Janji dengan client, Mac lah paling awal siap.
Tahun baru, harga pakej Wedding pun baru.. Harga permulaan dari RM1788*. Ada bintang plak. Hehehe… Untuk Akad nikah – Bermula dari RM888* .. pun ada bintang. Basic outdoor potraiture dari RM388*.. tetap ada bintang. ☺
CH2
Agak terhad lah masa untuk bersama keluarga cuti yg lepas. Apapun, ada juga masa yg terbaik untuk kami luangkan masa bersama. Tapi rancangan ke pantai timur tak kesampaian. Lepas nih plak lah ke sana. Yg sempat aku luangkan untuk keluarga dalam cuti ni adalah di Langkawi, Cameron Highland, KL, Penang. Situ saja lah.. apapun, percutian kali ni mmg amat bermakna dengan azra yg semakin bembesar. Semakin indah rasanya hidup berkeluarga. Sebelum ambik gambaQ wedding, ambik gambaQ keluarga dulu.. nak re-call balik lah apa yg terlupa.. nak perbaiki kualiti gambar yg sudah pun aku ambil sebelum ni.
ch3
Nak petik butang kamera tak susah. Tapi nak ciptakan moment utk dirakamkan dalap sebuah potret, amat lah susah.. macammana nak handle mak andam yg penuh pantang larang… macammana nak ambik pengantin pompuan.. ada jenih mak andam yg tak bagi langsung.. ntah hapa2 pantang larang lah… itulah cabaran untuk photographer. Tiap wedding pasti ada cabaran yg berbeza.. nak ceriakan majlis satu hal, nak dapatkan gambar yg cantik pun satu hal… kalau raja lawak, depa buat lawak 3-5 minit jah sorang, photographer kena buat lawak sepanjang majlis. Letih jugak.. apapun, kerja jadi tukang ambik gambaQ org kawen ni mmg best.. Ya Allah… Berikan ku kekuatan untuk menghadapi segala cabaran yg mendatang.. Amin…

Razaqq Ghazali | Reka Lencana Anda

12 comments
  1. Mr @aMin said:

    -wah!Seorang cikgu rupanya….

    Re : Makasih koz sudi singgah Fp saya.Errr,dulu kamu pun ada akauan Fp jugakkan? kan?ke…errr?

  2. lan said:

    huhuhu bestnye jd cikgu,,,banyak cuti…jom cikgu,,p tengok lukisan budak2 tadika lak

    • daus said:

      bagaimana saya blh cntc anda.ada beberapa soalan ingin diajukan.

  3. JuhaLens said:

    Anak Hang dah beso dah yek…Dulu kecik je rasanye.. Minta laa tukar cepat2..Kesian laaa pulak rasanye..Sayu jek…

  4. ::: salam bro pekabar? semoga sihat waalafiat, begitu juga
    ::: dgn saya di sini.. alhamdulillah.. dah lama saya berpindah
    ::: ke blogspot nih, rasanya bro pon penah gak berkomen
    ::: di blog saya.. lawa tul editing gambar2 bro di sini.. saya
    ::: sukee tul ler editing utk pic no.1 & 3 di atas ni, emmm
    ::: saya tak tahu ler nak buat mcm tuh, jeles plak [hehehe]..
    ::: pic no.1 tuh paling cun, romantik plak bila tengok.. katner
    ::: tuh? siapa yg ambil? sedih gak bila tengok gambar no.1
    ::: tuh & membaca kisah bro.. takperlaa bro, org kata lagi
    ::: dikejar, lagilaa ‘benda’ tuh lari.. byk bersabar, insya-Allah
    ::: bila bro dah syok keje di perantauan, tetiba dapat tukar
    ::: pula di semenanjung, ironi ketika itu, kita dah sayang
    ::: sgt plak kat tempat lama.. begitulaa ujian Tuhan.. mmg
    ::: syok yee bila dpt bercuti dgn keluarga, pi cameron,
    ::: langkawi, penang & KL tuuuhh.. byk tul jejalan! [huhu]
    ~ Selamat Tahun Baru 2010 bro!

  5. Zaidah said:

    Photographer koman ke? hehehe.. Gmbr2 awk sgt menarik & bermakna… someday tentu awk akn jd successful..🙂

  6. jeff said:

    >> i am back…
    >> fp up and running again…:-d

    >> selamat tahun baru 2010…
    >> semoga 2010 akan menjanjikan sejuta kebahagiaan dan kejayaan buat anda…

  7. As salam..
    Dah besar azra..makin ceria dan putih..
    Mengajaq elok2 noo..kat Sabah tu ok..
    Sabaq2 laa naa..nanti sampai juga titik pindah balik mai semenanjung tu…

  8. saNi said:

    :aLa…sabar ek…simpati gak ni..hmm nak wat camne..ada LA tu nanti…dun worry…

  9. tutcute said:

    pics bro cantik2. selamat maju jaya di dalam bidang2 yg diceburi🙂

    re : tq. kalo sy ada widelens, mungkin pics ice skating tu lebih memuaskan hati saya. huhuhu….

Tinggalkan Jawapan

