Arif RizQi – Outdoor Session

Lama sangat dah tak poast cerita kat sini🙂 bukan terlupa.. tetapi kekangan masa yang kurang mengizinkan.. apapun, masa untuk merakamkan gambar kenang-kenangan anak dan keluarga cuba saya luangkan…
sebelum menyambut Ramadhan 2011, saya berpeluang untuk bercuti bersama keluarga.. cuti2 malaysia.. hmm… lama tak bawa keluarga melancong… dalam malaysia jah.. hehe.. tujuan utamanya adalah untuk mencari tempat bagi memotretkan RizQi seperti mana yang telah lama saya rancangkan. memang tema kali ni lebih terarah kepada potret Arif RizQi..
Cukup simple… Hanya rumput sebagai hamparan dan pokok2 sebagai background. memadai untuk saya merakamkan gambar seperti yang telah lama saya rancangkan.
kekadang masa lapang di tempat kerja.. idea2 untuk sesi penggambaran menjelma dalam minda. terus saya catitkan untuk rujukan. kekadang idea untuk shooting potret baby, kekadang idea untuk shot wedding, ada kalanya idea untuk wildlife shoot, landscape, night shot.. semuanya perlu saya catitkan dalam sebuah buku nota yang sentiasa saya bawa… tak lah semua idea tu saya dapat realisasikan buat masa ini.. tetapi, jika dapat saya terjemahkan apa yang saya bayangkan pada sekeping gambar.. satu kepuasan yang tak ternilai bagi saya..
ada masanya saya berada dalam situasi yang macam pernah saya alami.. bila diingatkan kembali.. rupanya situasi yang sama pernah saya bayangkan untuk gambar saya.. kadang bawak kamera, kadang tak bawak…. nasib lah..
Album 3 tahun Azra belum lagi siap… 15 ogos ni genap lah Usia Azra 3 tahun.. Album kenangan Azra dari kecil sampai 3 tahun.. Album Rizqi tak start lagi.. hehehe.. Skarang RizQi dah 10 bulan..

Arif Rizqi

taman bunga, pulau pinang

Tempahan atau pertanyaan:
Razak Ghazali
Founder and Principal photographer of
Ugotshot Wedding Journal
Kedah.Malaysia
M: 0195368833
E: razaqq82@gmail.com

Razaqq Ghazali | Reka Lencana Anda

1 comment
  1. @Min said:

    -Salam Ramadhan
    -iya masih dcni….hehe….
    -sian anak tu tercari2 papa nya…:D

Tinggalkan Jawapan

