Teringat kawan2 seperjuangan sekolah menengah.. gambar2 ni dah lama.. gambar tahun 2010.. sewaktu perjumpaan kawan di MyCafe kangaQ, Perlis. Seronok bila jumpa balik.. walaupun dalam 10 orang lebih saja yang dapat hadir, tapi meriah jugak suasana nya. sedar tak sedar, dah lebih 10 tahun kami mengakhiri zaman sekolah menengah.. lama dah.. tapi rasa macam baru semalam habih SPM.. hehehe..

Razaqq Ghazali | Reka Lencana Anda

Dah masuk minggu ke-4 aku kat langkawi ni. Moto dah bawak mai dari tanah besaQ. jauh betui la moto tu merantau.. dari beli, kedah – selangor – sabah – langkawi. yang kesian kat sabah laa.. dok sabah sampai jadik buruk.. hehee.. sblm mai langkawi, jadi baru balik lah..
mengajar kat skolah baru ni ok lah.. budaya kerja ok.. cuma kekadang tu malas sikit nak buat kerja.. angin kerja sabah tu tak hilang lagik..
slalu teringatkan mata Arif RizQi, mata Azra Humaira.. dan sentiasa rindukan umminya.. 🙂

Alhamdulillah, rezeki anak ke-2.. dapat balik pindah semenanjung.. walaupun tak lah tinggal sebumbung lagi dengan anak dan isteri… tapi saya rasa sangat2 bersyukur dapat selalu bersua. Sekarang saya bertugas di SK KEDAWANG; langkawi.. baru nak mulakan balik karier sebagai jurugambar. awal masuk nih kalut sikit lah dengan tugasan sebagai seorang guru.
Ta lah, sblm ni, bnyk relax jah kat Sabah…

Azra 11 bulan

mmg tersangat relax dok kat sabah.. kepala pun serabut.. penat, letih.. semuanya ada.. bila balik ke semenanjung, walaupun elaun bnyk ‘hilang’, tapi saya dapat rasa satu ketenangan yang saya tak perolehi sepanjang 6 tahun di Sabah. Tambah pula dengan kehadiran putra sulong.. anak yang ke-2 yang kami namakan Arif Rizqi bin Abdul Razak. Saya sisipkan sati gambar yang saya ambil ketika Arif Rizqi berumur 7 hari 🙂 .
Rizqi 7 bln

gambar kat buaian ni saya ambil dengan nikon S8000 compact jah.. skarang ni teknologi macam2 laa.. tak dan nak ligan.. apa yang saya dah ada pun, dah banyak ketinggalan.. kalau dok pikiaq nak update.. alamat, hidup tak kemana lah…

Rizqi dlm buaian

skarang rizqi dah nak masuk 3 bulan.. dah berisi.. rambut jah yang masih kurang.. 🙂 pasrambut dah cukup… dah hensem macam pak dia.. sesi fotografi akan disambung.. hehehe… doakan saya.. doakan saya selamat dan berjaya di tempat baru 🙂

lama sangat tak update..
Yup.. saya masih lagi dengan kerjaya saya.. saya masih lagi dengan kamera kesayangan saya… dan saya sudah 6 tahun di Sabah.. tak dapat balik lagik pun..
saya masih lagi aktif dengan kamera saya.. kadang2 ada kekangan dari tugasan kerja yg membataskan aktiviti kamera saya. tambahan pula MacBook Pro saya rosal plak.. karan masuk lebih.. adeh.. nak wat macammana.. buat sementara waktu.. guna dulu lah macbook white.. 🙂
inshaallah, saya akan slalu update. hehehe..
1

2

3

7

dan.. tak lama lagik, inshaallah Azra akan dapat adik. hehe 😀 apa saja rezeki Allah berikan, aku hargai.. terima kasih Ya Allah atas segala kurniaan mu 🙂 Segalanya aku syukuri… alhamdulillah… September nnt inshallah .. isi lagik borang pindah… hehehe
4

8

Razaqq Ghazali | Reka Lencana Anda

Canon 40D + Canon 50mm f1.4
1

Aku ini, Adalah dirimu, Cinta ini, Adalah cintamu, Aku ini adalah dirimu, Jiwa ini adalah jiwamu, Rinduku ini adalah rindumu, Darah ini, adalah darahmu. Tak ada yang lain selain dirimu, Yang selalu ku puja. Ku sebut namamu, Disetiap hembusan nafas ku. Ku sebut namamu.
Ku sebut namamu…

Ya Allah…

Dengan tangan-Mu
Aku menyentuh
Dengan kaki-Mu
Aku berjalan
Dengan mata-Mu ku memandang
Dengan telinga-Mu ku mendengar
Dengan lidah-Mu aku bicara
Dengan hati-Mu aku merasa

Tak ada yang lain
Selain diri-Mu
Yang selalu ku puja
Ku sebut nama-Mu
Disetiap hembusan nafas ku
Ku sebut nama-Mu
Ku sebut nama-Mu

Razaqq Ghazali | Reka Lencana Anda

azra

Hai… Cinta.. Dengarkanlah, aku ingin berbicara…
Tentang aku dan kamu.. tentang cinta ku padamu…
Aku memang lelaki.. yg amat mencintai mu.. seorang isteri..
Dengan mu.. aku rasakan apakah cinta…
Bersamamu, ku rasakan cinta.. bersamamu kurasai rindu…
Bersamamu ku biasa jatuh hati… bersamu ku rasakan sesuatu…
Dan tak pernah kurasakan sebelumnya…
Kini hanya ku teringatkan perasaanku..
Tentang perasaan ku kepada dirimu.. yg semakin hari semakin menjadi-jadi…
Hati ku sudah memilih kamu menjadi.. separuh nafasku dan separuh jiwaku..
Kamu menjadi sebahagian hidupku..

Dok edit2 gambaq wedding, skali skala, buat lah sikit gambaq insan terchenta yg jauh. Gambaq azra atas tu, waktu pulang ke perlis dari KL. singgah kat hentian tapah kot.. waktu dia bangun tdo.. mamai2 lagi.. suruh dia pose kat atas kerusi.. hehe.. nampak macam dia malas nak layan kamera dan itu lah yg aku harapkan dari dia.. gambar satu lagi, mmg pakai kamera G10 jah.. seronok pakai G10 sbb kecik dan mudah di bawa kemana2.. boleh letak lampu denyar 580EX II lagik kat atas dia.. heheh… lagi berapa minggu nak balik.. bulan 4 ni baru lah boleh isi borang pertukaran balik ke semenanjung.. tak sabar nak tukar.. dah plan macam2. apapun semua yg Allah susun untuk aku, itu lah yg terbaik… satu lagi, gambar obor2 yg aku shot.. yg nih lah rasa cantik sikit pun.. saja2 nak share.. tak lah cantik mana pun… enjoys!!!
1

Razaqq Ghazali | Reka Lencana Anda